• Hvad er forskellen på holdene og hvordan bruger du dem mest optimalt?

    Untitled

    TACFIT 26 og TACFIT 5×5 adskiller sig i form af den protokol (tidsinterval, gentagelser) som benyttes. TACFIT 26 er altid tidstyret og udvikler derfor din kondition. TACFIT 5×5 er gentagelses styret og fokuserer på opbygning af muskler og styrke. Begge dele kapaciteter din krop har brug for. Det skal dog siges at både TACFIT 26 og TACFIT 5×5 træner alle dine kapaciteter, der er bare lagt mere/mindre vægt på henholdsvis kondition og muskelopbygning.

    Prasara Yoga kan bruges som restitutions træning. Du får løsnet op for stive led og muskler. Formålet med denne time er at nulstille dit nervesystem, så din krop får bedre betingelser for at restituere hurtigere, og blive klar til din næste træning. På den måde mindsker du risikoen for skader og overtræning. Prasara Yoga øger din bevægelighed ved hjælp af bevægelse, så ingen stillinger bliver holdt mere end et par sekunder. Samtidig bliver din koordination og krops forståelse bedre.

    Rehab Yoga skaber harmoni i kroppen indre lag. Hver mandag har et fokus som kan spænde vidt fra at arbejde med detoxing, hormonbalance, immunsystemet, ro i nervesystemet, “energibooster” til core flow, bedre søvn og indre velvære.er Christinas egen fusion mellem hendes yoga uddannelse og tankegangen bag TACFIT. Så der er en rød tråd mellem den traditionelle form for yoga og TACFIT. Men Christina tilføjer den mindfullness del, som har mindre fokus i TACFIT.

    Hvordan bruges holdene så?
    Hver uge køres samme protokol på alle TACFIT 26 ligesom en anden protokol gentages hele ugen på TACFIT 5×5. Der lægges op til at man kan træne to dage i træk med samme protokol, første dag med lav intensitet (teknik dag). Anden dag med høj intensitet (test dag). På den måde er nervesystemet allerede klar på hvilke bevægelser du skal lave. En testdag kan efterfølges af Prasara Yoga for at restituere og nulstille nervesystemet, så du kan blive klar til næste protokol.

    Vores TACFIT fredag-søndag laver en kobling til næste uges protokoller.

    Spørg os endelig hvis du vil vide mere om hvordan du kan få mere ud af holdtræningerne.

    Vi ses på måtten!
    Flemming & Trine

1Comment
  • Posted by Dorthe on januar 29, 2016 at 9:05 pm

    Hej
    Hvis man nu er nybegynder – hvilket hold skal man så prøve på – og møder man bare op?

    Mvh Dorthe

    Reply

Leave a reply

Cancel reply